Creació del nou logotip de la Fundació Margarita Marsà

Logotip Fundació Margarita Marsà

Per donar un nou impuls a la fundació, es va decidir crear una nova imatge representativa de l’entitat. Un nou logotip, més modern, més actual i reconeixible, fàcil de recordar i de transmetre. Amb les seves proporcions quadrades es vol indicar fermesa, estabilitat i decisió. Un logotip amb la virtut de poder ser utilitzat tant de manera electrònica en les pantalles, com en paper si fos necessari, que funciona bé en grans proporcions com en tamanys reduïts.

La tipografia utilitzada és de la familia Montserrat, creada per la dissenyadora argentina Julieta Ulanovsky. És una tipografia moderna, molt personalitzable i amb multitud d’estils. El nom d’aquesta tipografia, Montserrat, prové del barri amb el mateix nom del nucli antic de la ciutat de Buenos Aires. Allà, l’any 1750, l’arquitecte Antonio Masella erigí una església dedicada a la Verge de Montserrat, a petició del català Joan Pera Serra.

Aquesta tipografia és gratuïta i es troba subjecta a una llicència Open Font License.

Completant i ampliant aquesta nova imatge de l’entitat, s’ha creat de manera paral·lela un full d’estil per a les comunicacions de la Fundació i els projectes que s’han presentat i que es presentin en el futur. D’aquesta manera també aconseguim una unificació de criteris a l’hora de transmetre la informació i es manté una imatge de marca distintiva. El document es pot descarregar aqui: Full d’estil de la Fundació Margarita Marsà.